OM OSS

Väljer du oss kommer du aldrig välja en annan städfirma igen. Vi är ett effektvt och professionellt team som garanterar att allt är skinande rent när vi är klara och vi gör vårt bästa för dig, varje gång. Hör av dig idag för mer information!

Nedan finner du frågor som är viktiga att känna till samt längre nedan finns information om hur vi arbetar.


Vad för tjänster utför Städkonstnären Syd AB?
Vi utför allt inom städ, fastighetsservice, trädgårdsservice och fönsterputs. Vid samarbete med äldre personer erbjuder vi även äldreomsorg för att kunna göra det lilla extra hemtjänsten inte gör. Läs mer under Fastighetsservice, längst ned på sidan. 


Var arbetar Städkonstnären Syd AB?
Vi är ert lokala städföretag/städfirma i hela Vellinge Kommun, Malmö Kommun och Lunds Kommun. Vellinge, Höllviken, Ljunghusen, Falsterbo, Skanör, Malmö, Lund, Lomma, Bjärred, Västra Ingelstad, Arrie, Östra Grevie, Svedala, Staffanstorp, etc. Oavsett var ni befinner er i Skåne är vi glada att få hjälpa till. 


Med vilka samarbetar Städkonstnären Syd AB med?
Vi samarbetar med alla företag - offentliga och privata, samt privatkunder. Skolor, kommuner, fastighetsförvaltningar, m.m.

Vad är viktigt att veta vid beställning av fönsterputsning?
Det är viktigt att beställa ifall fönsterputsningen ska vara ut- eller invändig eller båda,  ifall det finns spröjs och antal, samt storlek av fönster.


Vad behöver jag tänka på inför städningen?  
Du som kund behöver inte göra så mycket innan städningen. 

Är ni försäkrade?  
Ja, vi är försäkrade.

Hur betalar jag?  
Du får alltid fakuta och på den står våra bankuppgifter. Faktura för engångstäd får du oftast samma vecka. Vid regelbunden städning skickar vi ut en faktura en gång, sista dagen i månanden. Du kan välja själv att få fakutra via mail eller post.

Vad händer om jag inte betalar i tid innan förfallodatum?
På varje fakuta finns ett förfallodatum samt information om vad som sker. Är fakturan fortfarande inte betald fyra dagar efter förfallodatum skickas fakturan igen. Kvarstår fakturan obetald efter 14 dagar efter påminnelsen, skickas den till Inkasso. 

Behöver jag vara hemma när ni kommer och arbetar?  
Vi rekomenderar att första gången vi kommer och arbetar kan det vara bra om ni är hemma. Ni kan då se hur vi arbetar samt ställa eventuella frågor. Om vi har kvitterat ut en nyckel behöver ni inte vara hemma resterande gånger, vi tar ansvar!

Hur lång är uppsägningstid för städtjänster?  
Om ni av något skäl vill säga upp någon av våra städtjänster så gäller tre månaders uppsägningstid.

Arbetar ni på helgerna?  
Vi erbjuder våra tjänster sju dagar i veckan, dock under helger och röda dagar tillkommer en extra avgift på 10% av den totala kostnaden.

Kan jag avboka en städtid?  
Ja, det kan ni göra. För att avboka en städtid behöver ni höra av er till oss via mejl eller telefon minst 24 timmar innan arbetat skulle påbörjats.

Vad händer om något skulle gå sönder?  
Vi har försäkring som täcker eventuella skador på egendom och person som vår personal orsakar. Skulle något mindre på egendomen gå sönder vid arbetet ersätter vi det också.

Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?  
I alla våra tjänster ingår alltid "100 % nöjd kundgaranti" vilket innebär att om ni mot förmodan inte blir nöjda med den utförda tjänsten så kommer vi och gör om detta moment igen omgånende, helt gratis. Vid städning har ni två dagar på er efter utförda städningen att anmäla detta så bokar vi så snabbt som möjligt tid då vi kan komma.

Vad händer ifall Skatteverket inte godkänner min ROT eller RUT-avdragsbegäran?
I sådant fall måste du som köpare betala hela fakturans totala belopp själv. 


Är Städkonstnären Syd AB kopplat till PolSved AB?
PolSved AB var ett företag med både bygg- och städtjänster. Sedan juni 2019 har företaget expanderat och städtjänster är nu för sig under namnet Städkonstnären Syd AB. PolSved AB har nu endast byggtjänster. Därmed har Städkonstnären Syd AB flera års erfarenhet och har många nöjda kunder runt om i hela Skåne!


KVALITET

Städkonstnären Syd AB har lång erfarenhet både inom städ, trädgårdsservice, fastighetsservice och fönsterputs, och därför har vi kompetensen för att åta oss uppdrag inom all typ av service. Vi vänder oss både till privatpersoner såväl som till företag, fastighetsägare och bostadsrättsföreningar i hela Skåne. ROT- och RUT-avdrag finns att utnyttja om man önskar det.

Vårt mål är att våra kunder alltid ska vara nöjda till 100 %. I detta spelar vår utveckling en stor roll och vi arbetar kontinuerligt med att vidareutbilda våra anställda. För att nå målen använder vi oss av olika verktyg för att kvalitetsäkra våra utförda jobb.

Egenkontroll: Samtliga våra anställda upprättar och följer en checklista vid varje uppdrag. Genom detta arbetssätt är det lätt att bocka av allt som skulle göras och detta leder till en rutin.

Besiktning: Efter utfört uppdrag gör vi alltid – tillsammans med kunden – en slutbesiktning. Det som kunden är missnöjd med åtgärdas detta så fort som möjligt.

Uppföljning: Kunden har alltid rätten till att själv ge oss feedback ang utfört uppdrag. Vi erbjuder även möten där vi kan stämma av hur allting fungerat, om vår prestation motsvarat kundens förväntningar och om någonting behöver ses över. Gällande kontinuerlig städning ifall något behöver ändras, handlar det om nya lokaler eller vill kunden utöka sin städningsfrekvens är det bara att meddela oss detta så hittar vi en lösning och överenskommelse tillsammans.

MILJÖ

Miljöarbetet utgör en väldigt betydelsefull aspekt av hela vår verksamhet. Oavsett uppdrag säger vi alltid till att miljön inte skadas av det vi gör.

Vi använder oss av miljömärkta produkter.

Till vår företagstvätt så används en energisnål tvättmaskin och en energisnål kondenstorktumlare. Båda dessa är miljömärkta. Tillsammans med detta används miljömärkt tvätt- och sköljmedel som är doftfritt och skonsamt.

Vi doserar alltid enligt instruktionerna. Överdosering är skadligt för miljön.

Vi använder oss, i en stor utsträckning och så långt det är möjligt, av microfiberprodukter. Det gör att vi lyckats minimera användandet av starka rengöringsmedel. Vi är medvetna om att det går att få rent utan starka kemikalier! 

Skulle det krävas ett starkare rengöringsmedel – exempelvis för att rengöra ett mycket smutsigt golv – så väljer vi alltid de produkter som har minst påverkan på miljön.

Gällande microfiberprodukter har dessa även andra fördelar utöver miljöaspekten. I och med att man slipper använda starka kemikalier minimeras risken för allergier, känslighet för starka lukter, överkänslighet m.m. Dessutom blir slitaget på exempelvis ett golv avsevärt mycket mindre. Microfiberprodukter är dessutom en utmärkt dammtorkare. De ledande allergiorganisationerna brukar varmt rekommendera dessa produkter.

All material som blir över vid trädgårdsuppdrag sparas eller återvinns på närmaste SYSAV-soptipp för att nytt material kan tillverkas av det vi slänger och inte påverka miljön.

PERSONAL

Vår personal är vår största tillgång och vi vet att ett spännande och utmanande arbete tillsammans med trivsel samt välmående gör oss som ett team bättre. Vi arbetar kontinuerligt med vidareutbildning och vi har kontinuerliga uppföljningsmöten med våra anställda och våra kunder. Det här har gjort att vi har en väldigt låg personalomsättning och i och med det också en högre kompetens. Våra anställda vet vad de ska göra pga deras kunskap och kompetens. Gällande städ vid nyanställningar lär våra mer erfarna städare upp de nya och ger en introduktion i de krav vi har gällande kvalitet och arbetssätt, samt vad som gäller på varje plats då städning är alltid anpassat efter kundens önskan och behov.

Vi ger våra anställda lön enligt kollektivavtal och vi ser alltid till att de bästa ergonomiska verktygen och utrustningen finns till hands. Att våra anställda får ta ett stort eget ansvar tror vi är utvecklande. Utbildningen hos Städkonstnären Syd AB ligger långt över genomsnittet i städbranschen och inte minst så trycker vi hårt på att ge vår personal nycklarna till att städa på ett miljövänligt sätt.

Trivsel, personlig utveckling, stort eget ansvar och rätt verktyg är några av de ledord som vi följer och som gjort att hela vår personal har en genomgående hög kompetens. Vid långvarig sjukdom eller annan typ av frånvaro hos en anställd sätter vi inte kunden i en prekär situation. Vi har alltid extrapersonal till hands som står redo att rycka in!

BETALNING

Vid fakturering kan du bestämma själv om du vill ta emot via e-post eller brev. Det som känns mest bekvämt för dig!

ÖVRIGT

Momsreg.nr 559209030101     
Org.nr 559209-0301          
Företaget innehar F-skattsedel
Adress: Kompanigatan 18, 235 32 Vellinge, Skåne, Sweden

Städkonstnären Syd AB är företaget ni vänder er till när det behövs hjälp med all sorts städservice eller trädgårdsservice för att underlätta er vardag. Vi har lång erfarenhet av all sorts städning, fönsterputs, trädgårds- och fastighetsservice och därför arbetar vi alltid effektivt, proffesionellt och till bra priser. Städkonstnären Syd AB har drivkraften att alla våra kunder ska vara nöjda till 100 %. Detta är vårt primära mål och sträver alltid efter att få uppnå det.

Samtliga våra anställda genomgår utbildningar för att kunna höja medvetenhet samt kvalitet. Vi säger alltid till så att all personal som är anställd hos oss mår bra och trivs.

Städkonstnären Syd AB erbjuder sina tjänster över hela Skåne och vi vänder oss både till privatpersoner och till företag – stora som små – samt till skolor, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser alltid till att regelbundet följa upp våra uppdrag. En nöjd kund är en återkommande kund och vi hoppas att du ska bli en av dessa i framtiden.